Körlektion

Din körutbildning ser olika ut beroende på vilka förkunskaper du har. Vi har därför flera alternativ att välja mellan för hitta just din väg genom körutbildning.

• Testlektion
  • Flera lektioner
  • Komplett körutbildning

Vi kan anpassa din utbildning så att den passar just dig. Vi utformar kostnadsfritt en personlig plan tillsammans med eleven.
Planera din tid – kom till oss – så skapar vi din personliga plan!

Det är bra att övningsköra privat för att skaffa sig mängdträning. Har du denna möjlighet så kan det bli ännu bättre om handledarna har möjlighet att följa med på någon körlektion.

Hos oss kan du välja mellan manuellt växlad eller automatväxlad bil!

Testlektion
Vi rekommenderar att ni bokar en testlektion hos oss för att börja med, då kan eleven få en känsla om hur trafikskolans bil känns att köra samt lära känna läraren. Dessutom får läraren en känsla på hur du som elev ligger till i det praktiska.
Efter testlektionen får du samt läraren komma överens med vilket paket som skulle passa bäst just för dig. Därefter görs en planering och bokar allt som behövs så vi får ett mål fram till ditt körkort!

Våra testlektioner är 45 minuter långa!

Vad behövs för att ta körkort?
Det finns vissa obligatoriska kurser du måste bli godkänd på för att kunna göra ditt kunskapsprov och körkortsprov, dessa är Riskettan och Risktvåan.

Hur många körlektioner behöver en elev?
För att veta hur många körlektioner du behöver rekommenderar vi att du boka en testlektion. Hur många lektioner som krävs är väldigt varierande och beror bland annat på:

• Om du övningskört eller kört moped tidigare.
  • Om du har möjlighet att köra privat i kombination med körlektionerna.
  • Om du ska ta körkort för automatväxlad eller manuell bil.

Upplagd körlektion
Vi börjar lugnt och försiktigt i ett område med lugn trafik. Vi övar först på att manövrera bilen därefter ser vi hur körlektionen gick. Efteråt lär vi oss de olika momenten som finns. Under körlektionerna får du lära dig allt du behöver veta för att bli en säker bilförare.

Anmäl dig idag!

Epost: kontakt@bankerydstrafikskola.se